Motto

"Chipurile sunt aratate omului si lumina dinauntrul lor Se ascunde In chipul luminii Tatalui.El se va descoperi,iar chipul Lui [va fi] ascuns de lumina Lui. (Cor.4,4-6)"

30 decembrie 2015

Cartea Stralucirii, Splendorii



O carte care explica Tora (literatura kabbalistica), cu multe referiri si explicatii ale bibliei, poate fi interpretata in functie de gradul de Intelepciune a fiecarui Suflet.
In prefata acestei carti avem o interpretare facuta de : de Iuda Leib HaLevi Aşlag (Baal HaSulam)

"1.Profunzimea înţelepciunii în sfânta Carte Zohar este închisă şi încuiată cu 1000 de încuietori, iar limba noastră omenească este prea săracă să ne furnizeze suficiente expresii destul de credibile ca să interpreteze un singur lucru în această carte până la sfârşitul ei.
De asemenea, interpretarea pe care am facut-o eu, este doar o scară care să ajute pe cel ce studiază să se ridice la înălţimea materialului şi să examineze cuvintele cărţii în sine.
De aceea, am găsit necesar să pregătesc cititorul şi să-i dau o intrare şi definiţii de încredere în ceea ce priveşte felul în care acesta trebuie să contempleze şi să studieze cartea.
Ein Sof în sine este esenta.
Si am spus referindu-ne la primul mod, ca nu avem nicio perceptie a esentei, adica al patrulea mod,
fiindca este ascunsa în toate obiectele, chiar si în obiectele acestei lumi.
Când culoarea alba nu este îmbracata în cele trei culori în BYA, adica atunci când Lumina de Hohma nu este îmbracata în Bina, Tiferet si Malhut, este forma abstracta în care noi nu ne angajam.
Zohar-ul nu vorbeste în cuprinsul lui de acest mod, ci numai de primul mod, adica de cele trei culori BYA, considerate substante, respectiv cele trei Sfirot: Bina, Tiferet si Malhut, iar în cel de al doilea mod, care este iluminarea de Atilut îmbracata în cele trei culori BYA, însemnând: Lumina de Hohma, îmbracata în Bina, Tiferet si Malhut, care sunt la rândul lor forma îmbracata în materie.

19.Acum va trebui sa explicam cea de a treia granita. Zohar-ul vorbeste de Sfirot în fiecare lume, fiind Dumnezeirea care straluceste în acea lume, la fel ca si în fiecare element din MVAV (Mineral, Vegetal, Animal, si Vorbitor), acestea fiind creaturile din acea lume.
Dar Zohar se refera în primul rând la Vorbitorul din acea lume.
Haideti sa va dau un exemplu din conduita acestei lumi.
Este explicat în „Introducere în Cartea Zohar” (paragraful 42 ) ca cele patru
tipuri, Mineral, Vegetal, Animal si Vorbitor, în fiecare lume, chiar si în aceasta lume, sunt cele patru parti ale dorintei de primire. Fiecare din ele contine aceste patru tipuri de MVAV ale ei proprii. Astfel, gasesti ca un om din aceasta lume va fi alimentat si hranit de cele patru categorii MVAV ale acestei lumi.
Este asa fiindca si hrana omului, de asemenea, contine aceste patru categorii, rezultate din cele patru categorii MVAV din corpul omului. Acestea sunt: a) vrea sa primeasca dupa cantitatea necesara pentru existenta lui; b) vrea mai mult decât este necesar pentru
existenta lui, poftind placeri, dar reduse la placeri fizice; c) vrea placeri umane, cum ar fi onoare si putere; d) vrea cunoastere.
Ele rezulta din cele patru parti ale dorntei de primire din noi:
sa vrea provizia necesara este considerata Mineralul dorintei de primire.
sa vrea pofte fizice înseamna Vegetalul dorintei de primire, fiindca vin numai ca sa creasca si sa faca placere Kli-ului (vasului)
omului, si aceasta este carnea trupului. sa vrea placeri umane înseamna Animal în dorinta de primire, fiindca mareste spiritul omului.
sa vrea cunoastere înseamna Vorbitor în dorinta de primire.

20.Astfel, în prima categorie – cantitatea necesara existentei omului – si în a doua categorie – dorinte fizice care depasesc necesarul omului pentru existenta – omul este hranit de lucruri care sunt mai jos decât el: mineral, vegetal si animal.
Dar, în cea de a treia categorie, dorintele umane de putere, respect, omul le primeste si îi sunt alimentate de propria lui specie, de egalii lui. Iar în a patra categorie, cunoasterea, omul primeste si este alimentat de o categorie mai înalta decât el însusi – de la adevarata întelepciune si
inteligenta, care sunt spirituale.


21.Veti gasi la fel si Sus, în Lumile Spirituale, fiindca lumile sunt imprimate din una în cealalta de Sus în jos. Astfel, toate categoriile de MVAV din Lumea Bria, si-au lasat imprimarea în Lumea de Yetira. Iar MVAV de Asia sunt imprimate de MVAV din Yetira. La sfârsit, MVAV din aceasta lume sunt imprimate de MVAV din Lumea de Asia.
Este explicat în „Introducere în Cartea Zohar” (paragraful 42) ca Mineralul în lumea spirituala este numit Heihalot (palate), Vegetalul este numit Levusim (îmbracaminte), Animalul este numit Malaahim (îngeri), iar Vorbitorul este considerat Nesamot (suflete) ale oamenilor din acea lume, iar cele Zece Sfirot din acea lume sunt Dumnezeirea.
Sufletele oamenilor sunt centrul în fiecare lume, si sunt hranite de realitatea spirituala din acea lume, asa cum vorbitorul corporal se hraneste cu întreaga realitate corporala din acea lume. Astfel, prima categorie, dorinta de primire a necesarului existentei, este primita de la iluminarea din Heihalot si Levusim. A doua categorie, surplusul animal care dezvolta corpul omului, este primita de la Malaahim, care sunt iluminari spirituale peste cantitatea necesara omului pentru existenta, ca sa mareasca Kelim spirituale în care se îmbraca sufletul omului.
Astfel omul primeste prima si a doua categorie de la categoriile inferioare lui însusi, care sunt Heihalot, Levusim si Malaahim de acolo, si care sunt mai jos decât umanul Nesamot (suflete). A treia categorie care este dorinta umana, cea care creste spiritul omului, si este primita în acea lume de la unul din propria lui specie. Rezula ca omul primeste de la un altul care este de asemenea în specia lui,
adica de la toate Nesamot din acea lume.
Prin ele, acesta îsi creste iluminarea de Ruah a sufletului sau.
A patra categorie de dorinta, de cunoastere, este primita acolo din Sfirot-urile din acea lume. De la ele omul primeste HB TM pentru sufletul lui.
Rezulta ca sufletul omului care este prezent în fiecare lume în parte, trebuie sa creasca si sa fie completat cu toate categoriile care exista în acea lume.
Aceasta este cea de a treia granita de care am vorbit.
Omul trebuie sa stie ca toate cuvintele din Zohar, în fiecare element al Lumilor Superioare despre care vorbesc, Sfirot, Nesamot,
Malaahim, Levusim, Heihalot, desi Cartea le trateaza asa cum sunt ele în fapt, cel care analizeaza trebuie sa stie ca ele (cuvintele) sunt spuse în primul rând respectându-se masura dupa care sufletul uman care este acolo, primeste de la ele si este hranit de ele. Astfel, toate cuvintele lor, se refera la nevoile sufletului. Si daca voi învatati totul respectând aceasta regula, veti întelege, si calea voastra va fi un succes.
22.Dupa toate acestea, noi înca trebuie sa explicam toate aceste denumiri corporale referitoare la cele zece Sfirot explicate în Cartea Zohar, cum ar fi: sus si jos, crescatoare si descrescatoare, contractie si expansiune, micime si maretie, separare si împerechere, numere, si placeri, pe care cei de jos le induc prin binele sau raul pe care îl fac în cele zece Sfirot.
Aceste cuvinte par uimitoare. Se poate ca Dumnezeirea sa poata fi afectata, si se poate schimba în asa masura din cauza celor de jos? Puteti spune ca vorbele nu se refera la Sfintenia în sine, cea care îmbraca si straluceste în Sfirot, ci numai la Kelim de Sfirot, care nu sunt Dumnezeire. Mai degraba ele au fost generate cu creatia sufletelor, pentru a ascunde sau revela grade de obtinere în ratia
corespunzatoare si pe masura sufletelor, pentru a le aduce la doritul sfârsit al corectiei. Aceasta seamana cu alegoria oglinzii cu patru panouri pictateîn patru culori: alb, rosu, verde si negru. Mai este de asemenea si albul din carte si substanta literelor din carte.
Toate acestea sunt posibile în cele trei lumi BYA unde Kelim-urile de la Sfirot sunt generate si nu sunt Dumnezeire. Dar nu este deloc corect sa întelegi asta în ceea ce priveste Lumea Atilut, unde Kelim-urile celor zece Sfirot sunt de asemenea pline de Dumnezeire, singura lume cu Lumina Dumnezeiasca în Kelim.
Este scris în Ticunim (Corectii): „El, Viata Lui si El Însusi sunt una”. El se refera la esenta din Sfirot, adica la Ein Sof. Viata Lui, se refera la Lumina care straluceste în Sfirot, numita „Lumina de Haia”. Este asa fiindca întreaga Lumea de Atilut este considerata Hohma si Lumina de Hohma se numeste „Lumina de Haia”(lumina de viata) – din acest motiv, este numita „Viata”. El Însusi, se refera la
Kelim (vase) de Sfirot.
Din acest motiv, totul este Sfintenie si unitate. Atunci cum este posibil sa perceapa aceste schimbari pe care cei de jos le induc aici?
În acelasi timp, daca este unitate totala, noi trebuie sa întelegem ca totul este Dumnezeire în acea lume si nimic din creaturile create nu  sunt de gasit acolo, atunci, cum vom analiza acolo cele trei notiuni descrise mai sus, în Ticunim de Zohar (Corectiile Zohar-ului), El, Viata Lui si El Însusi ".

http://shanti-spirit.ro/carti/carti%20in%20romana/prefata-la-cartea-zohar.pdf